onsdag 2 december 2009

FaR och simskoledag

vi packade en påse full med affischer, foldrar, infopapper, tegelstensFYSSbok och ett stycke fusklapp. Dagens färd tog oss till en vårdcentral där vi inför 25 läkare och syrror informerade om FaR och MåBrakurser. Och oroväckande nog hade de flesta inte en aning om vad fysisk aktivitet på recept var för något. Varför finns inte intresset när det bevisligen hjälper så pass många? Efter vår halvtimme och mängder av nyfikna frågor kändes de inspirerade och motiverade att i liten skara ändra sitt patienttänk. Kul tyckte vi och jag åkte tillbaka till jobbet och åt onsdagshamburgaren. Alltid hamburgare på onsdagar. Även när jag som idag missade två av tre simskolor var jag ju tvungen att hålla på traditionerna.

Den simskolan som jag var med på idag var fylld av kämparglöd och vilja. Om den bara hade funnits bland tonårstjejerna för 12 veckor sen hade vi kommit långt. Nu har vi kommit en bit, och har två gånger kvar. Ni är bäst tjejer!!

2 kommentarer:

  1. Jag har en kille på skolsimmet som inte vågade släppa fötterna från botten första gångerna - i onsdags simmade han 4 längder i stora bassängen utan puffar (men med en sjukt stolt simskolärare simmandes bredvid!) :D

    SvaraRadera
  2. sånt värmer så otroligt mycket. det är med sorg i hjärtat jag har avslutningar nästa vecka..

    SvaraRadera