söndag 27 december 2009

Snöig jul

Även fast man är 20, 25 och 28 kan det ibland vara roligt att leka barn och göra en snögubbe.
Karin var mest bekymrad över att gräset helt plötsligt syntes efter att vi gjort dessa jättesnöbollar. När snögubben var klar var det dags för lite snöiga hopp.
Snöbollar var även något som Cirrus fick i pälsen efter att han åkt skidor med pappa.
Efter att jag duschat honom varm för att få bort bollarna trodde han att han var sjuk, han bara låg och tyckte synd om sig själv.
Det är inte ofta man får leka i snön nu för tiden, det tycker jag är dumt. Minst sagt. Mer snölek till folket.

Idag väntar en stark jultradition. En dansk sådan. Julhygge. Med pakethets. Tärning och paket medtages, sen är det fullt krig om paket av olika värde. Minst fyra paket skall medtas. 2st som man kan bli glad för och 2 som är typ en disksvamp eller en burk tonfisk. Karin brukar oftast få flest paket, de paket som jag samlar på mig brukar de göra en kupp emot, och jag blir utan, ett tag iaf.

Jag har sylust, ska bara få baken ur soffan och hitta en sax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar