torsdag 3 december 2009

5, 6, 3år tillbaka i tiden

Fick ett mail från Martin Den Snygga (som han själv undertecknade det) Ett jasvar till återträffen och jag kastades tillbaka 5 år i tiden, till jag började plugga friskvård på finaste Åsa. I februari blir det återträff, ska bli fantastiskt roligt att få återuppleva. Mailet var speciellt, började skratta för mig själv i soffan.

Sen kom det skivreklam på TV och vips kastades jag tillbaka 6år i tiden, till Zell am See. Hade ingen radio/cdspelare i min lägenhet, men jag hade en tv med MTV och det fick vara min musikinput. Denna låt spelades varm och när jag nu hörde den igen på väldigt länge var det som att jag var tillbaka. Tillbaka till toaletten utan lyse, tillbaka till den gnistrande vita backen utanför fönstret, tillbaka till öronpropparna som jag var tvungen att sova med för att det inte skulle kännas som att jag låg ute på motorvägen, tillbaka till hockeytrunkar och benskyddstejp, tillbaka till skidåkning, brädor, öl! Härliga Zell.

Sen en sväng till Facebook och jag hittade min fd förskolekocks hemsida. Hon gör fantastisk mat och det var det som gjorde det värt att gå till jobbet. Kolla in sidan och låt dig inspireras.

1 kommentar:

  1. ska du ha en blogg får du ju blogga... annars tröttnar man.

    SvaraRadera