torsdag 19 november 2009

onsdagen den 18 november...

...är min nya otursdag. Min senaste otursdag jag hade var för dryga 3 år sedan, dagen då jag dock var på visning på min nuvarande lägenhet, men det är en annan historia.

Igår alltså.
Sov dåligt, missade bussen för att den var en minut för tidig och det dessutom var rödljus så jag inte kunde komma över vägen. Kommer till jobbet några minuter för sent och börjar med att skälla ut en kollega, var inte meningen att det skulle bli en utskällning, men det blev det tydligen, jag bad dock om ursäkt senare. Det blev dags för skolsim och här börjar dagen på riktigt spåra ur. Grupp nr 1 - Högstadietjejer. Några var ovanligt motiverade och lektionen flöt på bra, tills jag skulle simma ryggsim med en tjej över till det djupa. Hon hade flytkorv och det gick bra, tills hon drabbades av panik och släppte korven och tog tag i mig istället. När man får panik och dessutom inte kan simma blir man väldigt stark, så hon tryckte ner mig så hon själv var ovanför vattnet, men jag kom inte upp. Försökte flertalet gånger nå korven med lyckades inte. Efter något som kändes som en evighet såg min kollega vad som höll på att hända och kom och slet bort henne och jag kunde komma upp. Trodde på allvar jag skulle dö då, var galet obehagligt. Jag var rejält omskakad. Lektion 2 med årskurs 2 fick en tjej panik, jag visste inte att hon inte bottnade på det grunda, men där kunde jag snabbt sträcka henne en korv så hon kom upp. Sen på lektion 3 råkade jag smälla till en kille i ansiktet när jag skulle visa en övning. Nej, inte min dag direkt!

Sen var det en helt annan jobbhistoria som skulle få sin början eller slut eller nånting och som sen förstörde resten av dagen.

Här har ni världen just nu vackraste låt av världens vackraste kvinna och som jag ska se om en knapp vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar