söndag 8 november 2009


klockan ringde 06.00. Snabbt in i duschen, på med de rosa brallorna och in i taxin 06.30 med destination TV4-huset. Ett trött regnbågsgäng samlades upp i foajen, innan vi blev invisade till ett backstagerum med soffor, stolar, väntan, en och annan kändis och frukost. Tjupp så fick Amanda idén att vi även skulle köra på hennes låt Happyland. Så det blev snabba puckar upp till sminket där kvinnan som efter att ha kletat in mig i tv-brun-gegga, massa eyeliner och klumpat ihop mina ögonfransar utbrister "You look gorgeous darling" och jag kände mig allt annat än snygg. Amandas presstjej lugnar mig med att berätta att jag fått en klassisk TV4sminkning. Tilde såg exakt lika gräslig ut.
Sen blev det Happyland och efter det häng med amanda och julsånger och andra trevligheter. Lite spontansång och en och annan kändis tittade in och sa hej. Själv var jag mest sugen på korgen med TRISSlotter. Två timmar senare var det dags för "vår" låt I choose you och den satt kändes det som. Sen skyndade jag mig att tvätta av mig allt ansiktsklet, även om det var taxi hem så ville jag inte se ut som en transa.

En fantastisk förmiddag. Tack Amanda för att du hittade oss i Prideparaden!

Spana in låten Happyland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar