söndag 13 juni 2010

Det var ett jävlans ljud på den där fotbollspubliken i Afrika. Men ett blogginlägg fick jag till..

Igår drack jag öl i 9 timmar, inte konstant men utspritt. Det var en fin dag. Väldigt fin. Först röjde, slängde, sorterade, packade jag tills lådorna tog slut. Sen mötte jag upp tre rainbows för pendeltågsfärd mot hmm ja vars åkte vi. Långt bort, så långt bort att vi kom utanför länsgränsen och där gick det ingen buss. Grillinflyttningsfest väntade hos fina kyrkvaktisen och körfröken. Tidigare på dagen hade jag fortsatt mitt 50-tals-teak-möbler-letande på Blocket och när jag kom in i brudarnas vardagsrum kände jag att jag var inne på rätt spår när det gäller inredning i nya lägenheten. Nej deras möbler var tyvärr inte till salu deklarerade ena frugan. Synd.

Hade tur och fick bilskjuts in till öl på söder, först med vapendragaren Andrea och efter det noch ein mit meiner Langbrettfreundin. Med en radler och en bier i handen började vi plötsligt att jämföra armmuskler. Måste ha sett väldigt roligt ut, med två som sitter och klämmer på varandras armar med "imponering" i blicken. Två hälsofreaks för mycket antar jag.

Som tur var tog flyttlådorna slut igår så jag kunde med ro i kroppen ta välbehövlig sovmorgon och dricka vatten tills jag var återställd. När jag kände mig som mest degig inkom ett sms och jag begav mig till kungsholmen för Langbrettfahrt Stockholm runt. Vilken eftermiddag det blev, väldigt mycket turister och emellanåt väldigt många kullerstenar, men glidet höll i sig. Ge mig semester så jag kan ägna dagarna på slät asfalt.

Tror Deutschland vinner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar